
Újra ráírják a nevünket a kávéra a Starbucks-ban
Elsőre furcsának tűnő újításokat vezetett be az új vezérigazgató a kávézókban, többek között kényelmesebb székeket helyezett el és újra bevezette az óriás porcelánbögréket.
Mi több, nem csupán a nagy, könnyen átölelhető bögrék térnek vissza, de a csészéken kézzel írt jegyzetek is, hogy könnyebben kapcsolatban maradhassanak a vásárlókkal. Niccol azt is elárulta, hogy a lánc jelenleg azon dolgozik, hogy a pultok helyét megtisztítsa a mobilrendelések áradatától. Egyszóval: a kávézók minden pórusából azt akarják kiemelni, hogy a Starbucks egy olyan hely, ahol a vásárlók megállhatnak egy percre - írja az Economx.
A Business Insider egy belső levelezés alapján azt is kiderítette, hogy már arra utasítja a lánc a munkatársakat, hogy kezdjék el ismét ráírni a vásárlók neveit az elviteles poharakra.
A személyességet olyannyira komolyan gondolja a lánc, hogy közlésük szerint február 24-től minden pohárra fel kell tüntetni egy személyes megjegyzést. Ezen belül olyan személyes üzeneteket írását javasolják az alkalmazottaknak, minthogy „Csodálatos vagy”, vagy a törzsvendégek felé azt, hogy „Üdv újra itt“.
A változtatásra szüksége volt a kávézóláncnak, mivel a tavaly december 29-én zárult negyedévben a cég jelentése szerint 4 százalékkal csökkentek az összehasonlítható eladások, ami kisebb visszaesés annál, mint amit előre jeleztek.
A Starbucks újra mindenki kedvence lehet
Az amerikai kávézóláncot szeptemberben vette át Brian Niccol, miután az előző vezetést kirúgták a cégtől. A láncnál kaotikus állapotok uralkodtak, többek között úgy nyitott több száz új üzletet a vállalat, hogy közben az alkalmazottak 8 százalékát elbocsátotta, akik pedig maradtak, azokat elképesztő módon túlterhelték. Emiatt igen hűvőssé is vált a hangulat a szakszervezet és az új vezetés között, Niccol azonban látványosan törekszik arra, hogy rendeződjön a viszony. Amellett, hogy a kávézókat igyekszik barátságosabbá tenni, mi több, az alkalmazottakhoz igazítani a munka mennyiségét, még az itallapon is jelentős átalakításokat végzett.
Fotó: illusztráció/Starbucks