2024.07.21., vasárnap - Dániel, Daniella napja
facebook
Keresés
Tápanyagdús, kitűnő fehérjeforrás, vitaminokban gazdag - így támogatja a tojás a fogyást

Tápanyagdús, kitűnő fehérjeforrás, vitaminokban gazdag - így támogatja a tojás a fogyást

2023. november 10., 13:00
Ha nem követ semmilyen speciális étrendet, viszont súlyt szeretne leadni, akkor az egyik legfontosabb szabály, hogy az étkezései nagy részét valóban tápláló ételek alkossák. A tojás viszonylag alacsony kalóriatartalmú, ezért kiváló választás lehet, ha szeretne megszabadulni néhány kilótól.

A tojás egy rendkívül értékes, szerencsére könnyen hozzáférhető élelmiszer itthon is. Mivel egy közepes méretű tojásban körülbelül 66 kalória található, ugyanakkor tápláló összetevőkben gazdag, nyugodtan fogyaszthatja, ha fogyni szeretne. Fontos azonban néhány dologra odafigyelnie, különösen, ha egészségesen szeretné elérni a tartós eredményeket - írja a glamour.hu.

A magas fehérjetartalom fontos szerepet játszik

Amikor fogyni szeretne, és keresi hogy mely élelmiszerek lehetnek kiemelten fontosak, a magas fehérjetartalmú lehetőségek valószínűleg az elsők között szerepelnek. Ez persze nem azt jelenti, hogy a tojás vagy más fehérjében gazdag ételek csodát tesznek a hasi zsír vagy felesleges súly eltávolításában, de segíthetnek abban, hogy hosszabb ideig ne érezze az éhséget. Ha szeretne kipróbálni egy magas fehérjetartalmú étrendet, akkor általában javasolt a napi kalóriaadag 25%-át fehérjéből, 30%-át zsírból és 45%-át szénhidrátból biztosítani. A tojás értékes része lehet ennek az étrendnek, de az ajánlott mennyiséget számos más tényező is befolyásolhatja, így érdemes konzultálni háziorvossal vagy dietetikussal, mielőtt változtatna az étrendjén.

A főzési mód is számít

Mint minden étel esetében, a tojásnál is fontos, hogy hogyan készíti el. A dietetikusok általában egyetértenek abban, hogy ha a fogyás a cél, akkor a kemény tojás kiváló választás lehet, mivel főzésekor nem szükséges hozzáadni további zsírokat. De ha nem szereti a kemény tojást, ne aggódjon, mivel bármilyen elkészítési módot választhat, ami nem jár nagy mennyiségű zsír hozzáadásával, például buggyantott tojás vagy rántotta. Az hozzáadott olajat is megváltoztathatja, például az avokádóolajat érdemes kipróbálni a hagyományos napraforgóolaj helyett.

Tálalja változatosan

A tojás bármely étkezésre ideális választás lehet, de a test táplálásához és a változatossághoz fontos, hogy ne midnig ugyanúgy tálalja. Reggelire jó ötlet lehet mellé egy szelet teljes kiőrlésű pirítós és friss zöldségek, például uborka, kaliforniai paprika, paradicsom vagy póréhagyma. Ebédre kiváló lehetőség egy nagy adag friss saláta főtt tojással, roston sült csirkemellel vagy grillezett hallal, vacsorára pedig elkészíthet egy shakshukát, egy különleges, fűszeres lecsót tükörtojással a tetején. A lehetőségek száma végtelen, de az biztos, hogy zöldségekkel kombinálva sosem rossz választás.

Figyeljen más tényezőkre is

Ha fogyni szeretne, mindig tartsa szem előtt, hogy nem csak az étkezésről van szó. Bármennyire egészséges és tápláló ételeket is fogyaszthat, beleértve a tojást is, ha nem figyel más tényezőkre, a fogyás valószínűleg nehezebb lesz vagy egyáltalán nem sikerül. Fontos például a rendszeres testmozgás, a megfelelő mennyiségű vízfogyasztás, valamint más módokon, például levesek vagy gyümölcsök által biztosított kellő folyadékbevitel, amelyek fontosságát sosem lehet elégszer hangsúlyozni. Ha alapvetően egészséges életmódot folytat, némi odafigyeléssel valószínűleg elérheti a fogyási céljait. Ha mégis nehézségekbe ütközne, és úgy érzi, semmi sem segít, érdemes általános kivizsgáláson részt vennie, mivel néha bizonyos fel nem ismert betegségek állhatnak a háttérben, amikor a kívánt súlyt nem sikerül leadnunk.

Fotó: Illusztráció/Freepik