
Ez az egy szó akár 4 százalékkal növelheti az ingatlan értékét
Ha Ön el szeretné adni ingatlanát, valószínűleg a lehető legjobb árat szeretné érte kapni. De mitől lesz egy lakás vonzóbb a vevők számára? Sokan úgy vélik, hogy a legfontosabb szempontok a helyszín, az állapot és a méret – és bár ezek valóban meghatározó tényezők, van egy kevésbé nyilvánvaló elem, amely nagyobb hatással lehet az eladási árra, mint gondolná. Egy friss elemzés szerint akár egyetlen szóhasználat is képes 4%-kal megnövelni az árat. Ráadásul ez a kifejezés nemcsak vonzóbbá teszi az ingatlant a vevők szemében, hanem azt is sugallja, hogy komolyabb beruházás történt benne – írja a femcafe.hu.
Ingatlanvásárláskor sok esetben már az első benyomás dönti el, hogy a leendő vevő tovább olvassa-e a hirdetést, vagy azonnal továbblép. Éppen ezért nem mindegy, milyen kifejezéseket használ az eladásra kínált lakás bemutatásakor. A „felújított” szó helyett létezik egy sokkal hatékonyabb megfogalmazás, amely pozitívabb asszociációkat kelt az érdeklődőkben – ráadásul ennek használata bizonyítottan növeli az ingatlan értékét is.
A vásárlók fejében ugyanis egy-egy szó különböző érzéseket és elképzeléseket idézhet fel. Ha egy ingatlant „felújítottnak” nevez, az ugyan kedvező benyomást kelthet, mégsem mindig elég meggyőző – sokan ugyanis ezt csupán egy friss festéssel vagy kisebb esztétikai módosításokkal azonosítják.
Aki komolyabb beruházási lehetőséget keres, könnyen lehet, hogy automatikusan továbblép egy ilyen hirdetésen. Ha azonban ugyanazt az ingatlant „átalakítottként” hirdeti meg, az már egészen más képet fest róla – azt sugallja, hogy lényegesebb, mélyrehatóbb változtatások történtek.
Az „átalakított” kifejezés azt sugallja, hogy nem csupán kisebb esztétikai beavatkozások történtek, hanem valóban komolyabb munkálatok zajlottak le – például megváltoztatták a helyiségek elrendezését, új elektromos vagy vízvezeték-hálózatot építettek ki, esetleg energiahatékony megoldásokat is alkalmaztak. A vevők tudat alatt úgy érzékelik, hogy egy ilyen ingatlan korszerűbb, időtállóbb, és nem igényel azonnali további felújítást.
Egy friss piackutatás szerint az „átalakított” szó használata átlagosan 4 százalékkal növelheti egy ingatlan értékét. Ez egy 50 millió forintos lakás esetében akár 2 millió forintos többletet is jelenthet – mindezt pusztán a megfelelő szóválasztásnak köszönhetően. A kutatás rámutatott arra is, hogy azok a hirdetések, amelyek tartalmazzák ezt a kifejezést, nemcsak magasabb áron kelnek el, hanem gyorsabban is, mivel az érdeklődők nagyobb arányban reagálnak rájuk.
Ha tehát ingatlaneladás előtt áll, érdemes alaposan átgondolnia, milyen szavakat használ a hirdetésében. Egy jól megválasztott kifejezés nemcsak több vevőt vonzhat, hanem abban is segíthet, hogy az ingatlant gyorsabban és kedvezőbb áron értékesítse.
Fotó: illusztráció/Freepik