
Szinte nincs olyan nap, hogy ne esne valaki az online csalók áldozatává Zalában
Szinte nincs olyan nap, hogy valaki ne esne az online térben csalók áldozatává Zala vármegyében. Az esetek többségében a telefonálók banki ügyintézőként mutatkoztak be a hívott feleknek, és közölték, hogy gyanús pénzmozgásokat látnak a számlájukon, ezért biztonsági okokra hivatkozva rávették a mit sem sejtő személyeket, hogy diktálják be bankkártyájuk számát, lejárati idejét, illetve a hátulján lévő háromjegyű, biztonsági CVC-kódot is. Az adatok megszerzését követően a csalók jogosulatlanul végeztek utalást a sértett bankszámlájáról - hívta fel a figyelmet a police.hu.
A telefonálók jellemzően egy program telepítésére is kérik az áldozatokat, mellyel valójában távoli hozzáférést biztosítanak maguknak az adott eszközhöz. Ennek az alkalmazásnak a segítségével, mely a legtöbb esetben az AnyDesk vagy a TeamViewer elnevezésű applikáció, a csalók már könnyen le tudják emelni a sértettek pénzét a bankszámlájukról.
A jó tanácsok mellé most egy keresztrejtvényt is csatolt a rendőrség, melynek megfejtése egy olyan honlap címe, ahol további hasznos tanácsokat olvashatnak az online térben elkövetett csalásokkal kapcsolatban.
Mit tegyenek, hogy ne váljanak csalás áldozatává a kibertérben?
- Legyenek óvatosak az ismeretlen telefonálókkal!
- Ne telepítsenek a telefonjaikra, számítógépükre olyan alkalmazásokat, amiket nem ismernek!
- Ne kattintsanak szöveges üzenetekben érkezett hivatkozásokra!
- Soha ne válaszoljanak olyan SMS-re, amely a PIN-kódjukat, az online banki jelszavukat vagy bármilyen más, biztonsági azonosító adataikat kéri!
- Ha idegenek a banki adataikat, kódjaikat kérik, vagy a számlájukkal kapcsolatos pénzforgalomról érdeklődnek, bontsák a vonalat, hívják fel bankjuk ügyfélszolgálatát az információs vonalon, és kérdezzék meg, valóban van-e elintéznivalójuk, függőben lévő tranzakciójuk!
Fotó: illusztráció/police.hu