
A DPD szerint a csomagok 10 százaléka késik karácsony előtt – vizsgálat indul
A cég sajnálja a kialakult helyzetet. Közben Latorcai Csaba államtitkár azonnali fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el a csomagküldő szolgálatoknál.
Kézbesítési késésekről számolt be a DPD Hungary futárszolgálat. A vállalat keddi közleményében azt írta, hogy bár az év végi, kiemelkedően nagy csomagforgalom miatt egyes budapesti és főváros környéki területeken nem a megszokott színvonalon tudják teljesíteni a feladatukat, erről a címzetteket folyamatosan tájékoztatják, és mindent megtesznek azért, hogy a csomagokat a lehető legrövidebb időn belül kiszállítsák - írja a hvg.hu.
A cég szerint a késések a küldemények mintegy 10 százalékát érintik. Mint írták, megértik, hogy a kialakult helyzet az érintettek számára komoly kellemetlenséget okoz, és sajnálják a késéseket.
A karácsony előtt tervezett utolsó kézbesítési nap december 23., de fontos tudni, hogy budapesti címek esetén a december 15. előtt a DPD által a feladóktól átvett csomagok esetén biztosítjuk az első kézbesítési kísérletet karácsony előtt. Ez a dátum a vidéki csomagok esetében december 19.
– fogalmaztak.
A közleményben elhatárolódtak attól a gyakorlattól, amely során magánszemélyek vagy közszereplők vállalati vezetőik közvetlen elérhetőségeit nyilvánosságra hozzák, és arra buzdítják az ügyfeleket, hogy ezeken a személyes csatornákon keresztül is próbálják elérni a céget. Az elmúlt időszakban tucatjával kapott fenyegető vagy zaklató üzenetek nem segítik a helyzet megoldását – jegyezték meg, hozzátéve:
A DPD Hungary célja a problémák felelős és mihamarabbi kezelése, nem azok eszkalálása.
Közben Latorcai Csaba, a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára egy keddi közösségi médiás bejegyzésében azt írta: a csomagküldő szolgálatok mulasztásai (ki nem szállított vagy elveszett csomagok, működésképtelen csomagautomaták és elérhetetlen, érdemi segítséget nem nyújtó ügyfélszolgálatok) miatt azonnali fogyasztóvédelmi vizsgálat lefolytatását rendelte el a Fővárosi Kormányhivatalon keresztül.
A legnagyobb probléma ugyanis nem a kézbesítés elmaradása, hanem az, hogy a fogyasztók nem tudják érvényesíteni a jogaikat, panaszaik válasz nélkül maradnak – ez elfogadhatatlan. Nem hagyjuk, hogy a csomagküldő szolgálatok magyar családok ezreit károsítsák meg
– fogalmazott Latorcai Csaba.
Fotó: illusztráció/AI
