
Óriási káosz a balatoni vasúti vonalon: vizsgálatot rendeltek el a sorompóhibák miatt
Hegyi szerint a balatoni vasútvonalon – ezúttal Érd és Tárnok között – nem ez az első sorompóhiba a héten, ami miatt a kényszerű sebességcsökkentés hatására a sűrű vonatforgalomban tetemes késések keletkeznek. Mint írja,
Amit tudunk tenni, azt ebben a helyzetben is megtesszük: a vonatok egy része az érintett szakaszt el tudja kerülni a másik érdi vasútvonalon, a Haváriaközpont átvette a vezénylést. Köszönöm az érintett utasok türelmét, illetve a vonal felújítását végző beszállítók nevében is bocsánatot kérek mindannyiuktól.
A MÁV vezérigazgatója szerint ezt a vonalat tíz évvel ezelőtt teljesen felújították, a sorompókat és a biztosítóberendezést a Siemens szállította több mint 15 milliárd forintért.
A szinte mindennapos műszaki hibák egy ilyen vasútvonalon nem tolerálhatók, ezért azonnali és átfogó vizsgálatot rendelek el a MÁV Pályaműködtetési Zrt.-nek, hogy az egykori szállítóval együttműködve találják meg a helyzet gyors rendezésének módját. A vizsgálat eredményeiről természetesen tájékoztatást adunk majd a nyilvánosságnak.
Mint a Telex megírta, a Mávinform a Facebook-oldalán hosszú listát közölt a késő vonatokról, azt írják, hogy a székesfehérvári vonalon és a hozzá csatlakozó vonalakon 30–60 perccel hosszabb menetidőre, néhány állomáson a megszokottnál hosszabb ideig tartó várakozásra lehet számítani sorompótörés miatt.
Fotó: Facebook/Vitézy Dávid