
Gébárt 2025 – kiállítás nyílt az Ady-iskolában
A tárlat az évindító táborban készült alkotásokat mutatja be. A hét különlegessége volt, hogy a vizuális tagozatot kezdő tanulók munkáját a felsőbb évesek mentorálták.
Egy újítás volt pár éve ez a kezdeményezés. A felsőbb éves tehetségek tudják segíteni az első éves gimnazisták munkáját, amellett, hogy ők is alkotnak. Így jött ez a diák-mentor ötlet, hogy felsőbb éves gimnazisták közül a legtehetségesebbeket kiválasztjuk, ők a mi munkánkat segítve, kint a kis gimnazisták mellett ugyanúgy dolgoznak, de megmutatják azokat a kis fogásokat, amit esetleg mi tanárok nem mindig ugyanúgy mondunk el, mint mondjuk egy fiatalabb generáció
– részletezte Tánczos György, az Ady Endre Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola művésztanára.
Szakos Bálint már gyermekkora óta foglalkozik a művészettel, az iskolában van lehetősége kibontakoztatni tehetségét. A kreatív napok során a kilencedikesek műveit is figyelemmel kísérte, miközben több technikával kísérletezett, illetve ismerkedett.
Nekem főleg aquarell alkotásaim születtek, nagyon szerettem csinálni ezeket. Én is tanultam a Gébárt során egy fújásos technikát. Nagyon tetszettek a színek és az egész látvány. Kis tájképkivágásokat csináltam. Grafikai munkám nem készült idén, viszont papírmetszeteim születtek, illetve egyéb technikával is dolgoztam
– mondta Szakos Bálint, az Ady Endre Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola 10. a osztályos tanulója.
Az elsős gimnazisták szabadon választottak témát a természeti környezetből. A hagyományos grafikai és festészeti megoldásokon kívül, a papírmetszetek készítéséről is tájékozódtak.
Legfőképpen aquarelleztünk, de csináltunk sok papírmetszetet is. Virágokról is csináltam papírmetszetet, de a grafit volt a kedvenc technikám. Három grafitképem van kint. Inkább vadabb stílusban alkotok, grafit segítségével. Ezt nem sok helyen láttam itt, őszintén. Ezért is tetszenek nagyon a munkáim
– fogalmazott Kovács Zorka, az Ady Endre Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola 9Ny1 osztályos tanulója.
A művészeti hét célja nemcsak a tehetséggondozás volt, hanem az is, hogy a diákok közelebb kerüljenek egymáshoz. A pedagógusok szerint a közös alkotás egyik eredménye, hogy erősíti az osztályközösséget.
Fotók: Médiacentrum Zalaegerszeg