
XIII. alkalommal tartottak ifjúsági kerekasztal pikniket
A kerekasztal célja, hogy összefogja azokat a zalaegerszegi intézményeket és civil szervezeteket, melyek fiatalokkal foglalkoznak.
Jelenleg 30 szervezetből 40 tagja van a Zalaegerszegi Ifjúsági Kerekasztalnak. A 2009-es megalakulás után egy évvel, 2010-ben – tehát pont 15 évvel ezelőtt – tartottuk meg az úgynevezett Piknik rendezvényt. Ez akkor még a botfai Erdődy Hűvös Kastélyban volt, de folyamatosan növekedett ez a létszám. Kinőtte magát ez a szervezet és maga a találkozó is. Most, 15 év elteltével már itt a Mathias Corvinus Collegium Zalaegerszegi képzési központjában szerveztük meg a Zalaegerszegi Ifjúsági Kerekasztal azon fórumát, ahol ismét terítékre kerülnek a zalaegerszegi ifjúsági ügyek és azok az elképzelések, amelyek a különböző szervezetek részéről érkeztek be a felnőtt önkormányzathoz
– tájékoztatott Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere.
Az előadások a digitális világban való eligazodást segítették. Szó volt a közösségi média és a mesterséges intelligencia szerepéről, illetve használatáról, valamint a vállalkozások érvényesüléséről az online térben.
Olyan egyesületekről beszélünk, amelyeknek nagyjából azonos a célcsoportja. Nagyjából azonos eszközökkel próbáljuk elérni a célcsoportunkat, viszont a módszerekben van még nekünk is hova fejlődnünk. Így a mai előadásokat az alapján állítottuk össze, hogy ennek bizonyos szegmenseit lefedjük. Így a fiatalok online és offline viselkedésére is ki fogunk térni, illetve arra, hogyan érdemes ezeket a célcsoportokat különböző közösségi média platformokon megszólítani
– mondta Juhász Előd János, a Zalaegerszegi Ifjúsági Kerekasztal elnöke.
A fiatal vállalkozók számára kulcsfontosságú a célcsoport pontos megértése. A viselkedéstudomány eszközei ehhez nyújthatnak támogatást.
A mai előadásban főleg arról fogunk beszélgetni, hogyan tudjuk egy picit jobban megérteni a vevőinket, feliratkozóinkat, látogatóinkat. Teljesen mindegy, hogy milyen iparágban dolgozunk. Hiszen, ha megvan az az előnyünk, hogy mi jobban értjük az ő helyzetüket, problémájukat, mint mondjuk a konkurenseink, akkor az már eleve olyan versenyelőny, amit technológiával önmagában nem lehet behozni
– részletezte Pusztai Ádám, viselkedéstervező.
Az esemény célja továbbra is az együttműködés erősítése és az ifjúsági igények pontosabb megismerése. A szervezetek abban bíznak, hogy a közös gondolkodás új megoldásokat hoz a város fiataljainak.
Fotók: Médiacentrum Zalaegerszeg
