
Országismereti verseny a Kölcseyben
A játékos feladványokban a kötelező tantárgyi ismeretek helyett az adott tájegység hagyománya, művészete és gasztronómiája került előtérbe.
Feladatunknak tekintjük, hogy a gyerekekhez közelebb hozzuk a német nyelvű országok kultúráját. A verseny célja az, hogy ne sablonos, száraz nyelvtani verseny legyen, hanem a gyerekek búvárkodjanak, kutassák a német nyelvű országok kultúráját, hagyományait, érkezési szokásait, történelmét
- fejtette ki Horváth László, Kölcsey Ferenc Gimnázium pedagógusa.
A versenyzők pályamunkákkal érkeztek; a plakátokon a német nyelvterülethez tartozó országok legkisebb, illetve legnagyobb tartományait jelenítették meg. A második fordulóban Németországról, Ausztriáról és Svájcról szerzett ismereteikről adtak számot.
Szerintem a feladatok nem voltak se nehezek, se könnyűek. A nyelvtant kellett érteni. Kilenc feladat volt, a hetedikben az ételekről kérdeztek, hogy melyik volt német specialitás. Ötöt kellett felsorolni
- mondta Csiszár Fülöp, Mindszenty József Általános Iskola tanulója.
Érdekes feladatok voltak, mindegyik más területet mutatott be. A pályamunkát osztálytársammal, Öveges Viktóriával Brémáról készítettük. Ez a legkisebb német tartomány, és a brémai muzsikusokról a népszerű mesében is megemlékeznek, én pedig lerajzoltam
- erről már Horváth Lilla, Zrínyi Miklós Gimnázium diákja beszélt.
A dobogósokat mindkét kategóriában ajándékcsomagokkal jutalmazták. A nagykövetségek, illetve a Goethe Intézet felajánlásának köszönhetően minden tanulónak egy-egy emléktárggyal köszönték meg a részvételt.
Szöveg: Kolozsvári Ilona
Fotók: Médiacentrum Zalaegerszeg