Szakmai napot szervezett a HUMDA
Szakmai napot tartott Zalaegerszegen a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. A programon a hidrogén üzemanyagcellás buszok teszteléséről, előnyeiről és hátrányairól értekeztek.
Tavasszal már találkozhattak a vármegyeszékhelyiek a Solaris hidrogénmeghajtású autóbuszával. Az egy éven át tartó mintaprojekt részeként a közlekedési eszköz most visszatér, hogy téli időjárási körülmények között is kipróbálják. A város számára megkerülhetetlen a tömegközlekedés fejlesztése, melynek egyik fő eleme a kibocsátásmentes járművek tesztelése és beszerzése.
2020-ban volt egy nagyon fontos mérföldkő, amikor 6 csuklós dízelbusz érkezett Zalaegerszegre. Ekkor több évvel csökkent az átlagéletkor a helyi buszflotta vonatkozásában. 2023-ban 11 db elektromos busz érkezett Zalaegerszegre, az ehhez szükséges töltőinfrastruktúrával együtt. A tapasztalat azt mutatja, hogy ezek nagyon jól teljesítenek és az utas visszajelzések is pozitívak
- részletezte Gecse Péter alpolgármester.
Horváth Ferenc, a Volánbusz Zrt. járműfejlesztési vezetője hangsúlyozta: az alternatív meghajtás jegyében több mint 100, teljes egészében elektromos járművet üzemeltetnek országszerte.
Teszteljük őket, ha tudunk rá támogatást szerezni, akkor támogatással pályázunk a beszerzésükre. Ennek keretében 6000 autóbuszból több mint 200 CNG, több mint 100 tisztán elektromos jármű és 3-4 hidrogén üzemanyagcellás autóbuszt is tesztelünk folyamatosan és reményeink szerint hamarosan el tudjuk indítani a közbeszerzési felhívásunkat az első saját beszerzésére.
Az egy hónapos projekt részeként többek között azt is vizsgálják, hogy a bekapcsolt fűtés mennyit változtat a hatótávolságon. A buszt Zalaegerszeg után Győrben tesztelik tovább.
Szöveg: Nagy Jenő
Fotók: Médiacentrum Zalaegerszeg