2025.11.05., szerda - Imre napja
facebook
Keresés
„Nem csak szóban kérünk bocsánatot” – új visszatérítési rendszer a MÁV-nál
2025. november 04., 18:13 - 0. x 00., 00:00

„Nem csak szóban kérünk bocsánatot” – új visszatérítési rendszer a MÁV-nál

2025. november 04., 18:13

A MÁV vezérigazgatója elárulta, hogyan kaphatja vissza a vonatjegye árát. Mutatjuk az eljárás menetét.

A MÁV novembertől nemcsak a késések miatt fizet visszatérítést, hanem akkor is, ha az utas által megvett hely eltűnik a vonatról. Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója bejelentette, hogy novembertől automatikusan visszautalják a helyjegy árát mindazoknak, akik olyan szerelvénnyel találkoznak, amelyből hiányzik az a kocsi, amelyre eredetileg jegyet váltottak.

A döntés hátterében az áll, hogy a Dunakeszi Járműjavító kényszerű leállása miatt a vasúttársaság karbantartási kapacitása lecsökkent, és hamar kimerülhet a tartalékflotta. Így előfordulhat, hogy az InterCity-vonatokból kimarad egy-egy kocsi, amire már eladták a helyjegyeket.

Nem számít, mi okozza a hibát, csak az utas sérelme számít – és ezért bocsánatot kérünk, nemcsak szóban, hanem pénzben is

– fogalmazott Hegyi Zsolt.

A visszatérítés 72 órán belül történik, ha az utas online vagy mobilalkalmazáson keresztül vásárolta meg a jegyet. A papíralapú jegyek visszatérítését továbbra is az ügyfélszolgálatok intézik, de az online vásárlóknak már nem kell külön kérvényt benyújtaniuk: a rendszer automatikusan jóváírja az összeget.

Fotó: MÁV-csoport/Facebook