
„Nem csak szóban kérünk bocsánatot” – új visszatérítési rendszer a MÁV-nál
A MÁV vezérigazgatója elárulta, hogyan kaphatja vissza a vonatjegye árát. Mutatjuk az eljárás menetét.
A MÁV novembertől nemcsak a késések miatt fizet visszatérítést, hanem akkor is, ha az utas által megvett hely eltűnik a vonatról. Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója bejelentette, hogy novembertől automatikusan visszautalják a helyjegy árát mindazoknak, akik olyan szerelvénnyel találkoznak, amelyből hiányzik az a kocsi, amelyre eredetileg jegyet váltottak.
A döntés hátterében az áll, hogy a Dunakeszi Járműjavító kényszerű leállása miatt a vasúttársaság karbantartási kapacitása lecsökkent, és hamar kimerülhet a tartalékflotta. Így előfordulhat, hogy az InterCity-vonatokból kimarad egy-egy kocsi, amire már eladták a helyjegyeket.
Nem számít, mi okozza a hibát, csak az utas sérelme számít – és ezért bocsánatot kérünk, nemcsak szóban, hanem pénzben is
– fogalmazott Hegyi Zsolt.
A visszatérítés 72 órán belül történik, ha az utas online vagy mobilalkalmazáson keresztül vásárolta meg a jegyet. A papíralapú jegyek visszatérítését továbbra is az ügyfélszolgálatok intézik, de az online vásárlóknak már nem kell külön kérvényt benyújtaniuk: a rendszer automatikusan jóváírja az összeget.
Fotó: MÁV-csoport/Facebook
